mandag 4. juni 2012

hjemmelaget Salsa


I går lagde jeg (igjen) verdens beste salsa, har jo hatt denne quick chefen
liggende i siden Emil ble født og Aldri brukt den, Ja tupperware er litt skapfyll og
jeg har endel, må bare bli flinkere å bruke det. Nå har jeg jo vært flink til å lage salsa,
typ en gang i uken siste to månedene, hehe. Dilla! Takket
være Marlene som er så flink å holde tupperware demonstrasjoner
(så hvis du skal ha party i molde, book med henne)


her er oppskriften:

1/2 rødløk
2 - 3 fedd hvitløk
1 rød paprika
1/2-1 rød chilli
6  tomater
1 dl hakkede hermetiske tomater
Saft fra en lime
1 ss Olivenolje
1 ss.Taco Krydder/tex mex
salt

Slik gjør du:

1. Skrell og del løk og hvitløk i to
   Skjær paprika og chilli i 2, fjern stilk og frø

2. Hell Løk, hvitløk, paprika og chilli i Quick chef (eller 
   blender) snurr rundt til der er veldig finhakket

3. Kutt tomatene i to og FJERN frøene/klisje inni
   Åpne de hermetiske tomatene
   Press limen så all saften kommer ut

4. Tilsett tomat, hermetisk tomat, lime, texmex krydder,
   Oliven Olje, litt salt og rør rundt quick chefen til det er 
   hakket og ser ut som salsa, om du ikke har quic chefen må fin
   hakke tomaten for hånd.Eller bestille en med marlene :)

5. Serveres med salte tortilla chips

nam nam nam nam, dilla, midt i eksamenslesinga. Kaja og Emil var på 
besøk her i går så da fikk jeg laget en porsjon, men det ble spist opp så jeg må lage
mer nå. Det føles jo så sunt ut når man vet hva som er oppi og det smaker jo 
himmelsk. Kan anbefale og halvere oppskriften over for den er ganske stor :)

se gjerne under "oppskrifter" under headeren for mer mat inspirasjon

ønsker meg selv en fin Eksamen - lesedag,
gikk opp akkurat opp et lys for meg om hva jeg skal lage :)

4 kommentarer:

  1. Hihi.. Du har dilla ja.. ;) Den er jo SÅ god! :)
    Har ikke laget den på en stund jeg nå, så må vel slå til igjen snart. ;)

    Klempådu

    SvarSlett
  2. Den hørtes god ut:):)
    Den skal jeg prøve.
    takk:):)

    SvarSlett
  3. hmmm trur i må prøve denna oppskrifta jah :D Må vell bli på freddan :P

    SvarSlett
  4. DEN oppskriften må prøves ut :) :)
    Quick Chefen er et kjempegodt redskap - bruker den bestandig til hjemmelagd guacamole!
    Tupperware er som du sier litt skapfyll.. Er man bare litt flinkere til å bruke produktene jevnlig, så ser - iallefall jeg - at det er gode produkter som er til god hjelp i hverdagen :)
    Mamma solgte TW for en del år tilbake siden, det er en av grunnene til at mine skap er ganske overfylt ;D

    Jeg har vært litt treg med å kommentere innleggene dine den siste måneden - noe som har sin naturlige årsak i at det går ganske i ett om dagen med to små :) Jeg er uansett innom bloggen og leser nye supre innlegg når jeg har et minutt eller to til rådighet :)

    Klæm fra Wibeche :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)