tirsdag 21. juni 2011

Ferien sommeren 2011


Nå har vi kommet hjem fra paradis. Skulle nesten ønske jeg kunne ha blitt igjen der for alltid! Ligge å kose med lillegutten i skyggen, leke, tulle, bade og le. Livet kan jo faktisk ikke bli mye bedre enn det!
Så nå kommer det et bilderas fra det utrolig flotte hotellet vi bodde på, Long Beach Alanya 
femstjernes. 

Hotellet hadde alt du kunne tenke deg, de hadde tilogmed egen frisørsallong. Det var som å bo i en liten by med butikker, spa, restauranter, kino, diskotek, bowling, badeland, tivoli, liveband, barer med mer!! Og når jeg ikke trodde dette hotellet hadde mer å tilby, finner jeg ut at de har babypassing (men det benyttet ikke vi oss av siden vi var der for å kose oss sammen og jeg ville aldri latt fremmede passe på Emil) Barnepass, hundepass, bilvasking, skopussing, renseri til klærne. Lista er lang med andre ord og alt var Inkludert. Det er faktisk sant, man får ikke masse mer ferie enn All Inclusive - Det er en kontantløs ferie!

 ...men som jeg har sagt til folk, jo vi hadde en topp ferie! men jeg kunne på en måte vært hvor som helst i hele verden uten at jeg hadde merket forskjell, for vi var jo bare på hotellet hele tiden. Så ikke helt vitsen med å dra en anen plass når alt vi trengte + mer var der. Det spørs litt hvorfor man drar på ferie og nå dro vi bare for å slappe av mest mulig og kose oss sammen. Derfor kunne vi ikke dratt til en bedre plass, oppdagelses ferier har det vært masse av og kommer til å bli nok av senere når Emil kan gå selv :)

Kristian trille rundt på Emil

litt av Tivoliet og i bakgrunnen er noen av vannskliene til badelandet
Her var rommet vårt, litt bortenfor der det står en på verandan

en av det 12 bassengene, totalt er det 4700 kvm med basseng + privat strandlinje

Sjørøverparken åpnet når vi var der - det syns tilogmed Emil var stas

Her låg vi

Blekksprut i fiskerestauranten - en av mange gode retter

Her er den ene resturanten, vi kunne velge mellom 8 spisesteder + en enorm buffet!

Innendørsbasseng i treningshallen, som låg vegg i vegg med spaet :)

Resepsjonen

Taket i resepsjonen

Alt i alt kunne jeg ikke hatt en bedre ferie sammen med lillefamilien min. Følte vi virkelig trengte den der, med engang vi kom hjem igjen var det fullt kjør fra morgen til kveld med altmulig. Mas fra alle kanter, ikke rart at dagene her hjemme går i ett! Mens ferien er dagene man husker, - for der har man faktisk litt tid til å puste. Nå driver jeg å planlegger neste tur, den blir nok hakket mer spennende, men det må nok spares litt her og litt der... spør om vi har råa siden vi snart skal pusse opp.

stor klem fra meg

6 kommentarer:

  1. såå fint :) ser ut som dokker har kosa dokker skikkelig <3

    SvarSlett
  2. det har vi - drar gjerne tilbake om et par år når Emil e litt større :P

    SvarSlett
  3. Wow, ja det så virkelig flott ut!
    Skjønner godt at dere koste dere der;)
    Fine bilder ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Så herlig ut. :) Hvilket flyselskap brukte dere? Har du link til hotellet? :)

    SvarSlett
  5. brukte VIng, http://www.ving.no/tyrkia/alanya/long-beach

    vi fløy fra molde, det var et Tyrkisk flyselskap som flyr via sas, husker ikke hva det heter... men det var ikke så bra flyselskap, maten var ikke så go (men det er vel aldri flymat) og vogna vår ble desverre ødelagt på vei hjem.. fordi fra flyplassen i Alanya har de ikke plastposer som i norge til spesialbagasje så alle vogndelene måtte sendes hver for seg uten beskyttelse. Er vel kanskje like mye vår feil som ikke var klar over dette... men vi får det dekt av reiseforsikringen :)

    anbefaler hotellet på det sterkeste <3

    SvarSlett
  6. Tusen hjertelig takk for svar. (f)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)