tirsdag 10. februar 2015

Emil rommet - slik ble det



Fra plan til virkelighet!

Hei dere som fortsatt titter innom, her er en liten oppdatering om hvordan det
har gått med det siste prosjektet som ble nevnt her i bloggen, i mai! i fjor!

Håper flere av dere følger med på instagram hvor aktiviteten er litt høyere fra 
min side. Det startet jo med cruise tur i slutten av mai hvor kameraet mitt 
ble stjålet i Barcelona. Kamera og mobil tatt, deretter knuste Emil ipaden 
senere på kvelden og jeg måtte klare meg uten mine tre favoritter på 
ferie i 10 dager. Det var utrolig tøfft for meg, mer enn hva jeg vil inrømme, 
jeg gråt, hadde abstinenser, savn, ble kvalm og fikk nesten angstanfall.

internett-avrusning

Utrolig flaut, men jeg måtte gjennom det i 30 varmegrader, parasolldrinker, 
solkrem og irriterende spanjoler (nei da de er skjønne folk de også) men etter å ha
blitt ranet rett foran nesen uten å merke snurten før en time senere følte jeg meg
ganske utrygg i omgivelsene.

Heldigvis hadde jeg familien som min støtte, altså Kristian som lo seg skakk
over min overdramatisering av tapet av ikke-levende-objekter.

Nå er det jo slik at både kamera og mobil er en stor del av livet mitt.
Jeg elsket det kameraet og jo man kan kjøpe et nytt et, som sikkert er bedre,
(jeg har pr. dags dato ikke kjøpt nytt kamera fordi jeg er kresen, nå blir det fullformat)
men det kameraet jeg mistet fikk jeg til jul av Kristian rett før jeg følte at 
livet mitt begynte, noen uker senere fikk vi Tika, så gikk det noen måneder og 
jeg ble gravid med Emil. Jeg tok bilder av alle skoleoppgavene mine, 
jeg dokumenterte alle små og store øyeblikk, det ble med på uglemmelige ferier, 
fødslene, oppussing, turer, og var fast inventar på et stativ her hjemme.
Jeg kjøpte objektiv, veske, kamerasjerf og filter.
Jeg kjente det kameraet ut og inn, jeg vedlikeholdt det og reparerte det.
Leverte det inn på en årlig rens, det hadde til og med litt maling på seg som
minnet meg på et prosjekt. Et hakk, og det var slitt med kjærlighet.
Bare tanken på at det nå (med favoritt objektivet) befinner seg i skitne hender
føles for meg vondt helt inn i hjerterota.

Som jeg savner det!

Får bare beklage elendig kvalitet på bildet, men alle bilder tatt siden er av Iphone,
kvaliteten kan ikke sammenlignes mot mitt kamera sist sett på dette bildet under



Hele den ferien er et kapittel for seg selv, kommer tilbake til det.

nå skulle vi jo snakke barnerom :)

____________________________________________________


Jeg følte at det var påtide å gjøre rommet til Emil litt tøffere nå som han 
begynner å bli litt eldre (3 år) nå 4 :)

Så jeg tenkte det var en enkel sak å bare maskere den eksisterende veggen...
hehehehehehe..... nei! I utgangskpunktet en helt grei plan, når man begynner
på femte rullen med maskeringstape til 100 kr stk og bare er halveis...tja
da angrer man. For hver sikk til å vli sakk trenger man 4 biter, 4 biter på hver side,
som skal legges kant i kant for et bra resultat. Når man ganger opp dette med
antall sikksakker vil jeg ikke engang tenke på hvor mye det ble. Det hadde 
vært rimeligere, mer tidsbesparende, og et bedre resultat ved å bare bestille
en ny tapet, jeg hadde jo allerede tegnet den opp i illustrator.




men når man først er halveis, skal man i mål! 



og det ble jo ganske så bra etterhvert :




og nå for et par uker siden fikk je endelig på plass noen prints i rammer
og et kjempefint sengesett som passet til fargene i rommet.



Nå blir det neste her å finne en slags hylle over lekebenken vi har laget til han,
jeg digger den benken. Det består av 3 romslige lekekasser under så har vi bare 
tatt en stor hobbyplate over så den fungerer både som pult, lekebord og
benk til Emil.

Gleder meg til å vise der


Katrine


18 kommentarer:


  1. Thread coordinator nicely distinctive and writer. Wait for you more threads about this area .
    شركة مكافحة حشرات بالرياض - شركة رش مبيدات بالرياض - شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض - شركة مكافحة الصراصير والبق بالرياض - شركة مكافحة الفئران بالرياض - شركة تنظيف فلل و شقق بالرياض- شركة تنظيف موكيت وستائر وكنب بالرياض - شركة تنظيف وعزل خزانات بالرياض- شركة كشف تسربات المياه بالرياض- شركة نقل اثاث بالرياض - شركة تخزين اثاث بالرياض- شركة نقل عفش بالرياض - شركة تنظيف واجهات بالرياض- شركة تنظيف مسابح بالرياض- شركة تسليك مجارى بالرياض .
    شركة مكافحة حشرات بالرياض
    شركة رش مبيدات بالرياض
    شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض
    شركة مكافحة الفئران بالرياض
    شركة مكافحة الصراصير بالرياض
    شركة مكافحة البق بالرياض
    شركة تنظيف فلل بالرياض
    شركة تنظيف خزانات بالرياض
    شركة تنظيف موكيت وكنب وستائر وسجاد بالرياض
    شركة تلميع سيراميك بالرياض
    شركة نقل اثاث بالرياض
    شركة نقل عفش بالرياض
    شركة تخزين اثاث بالرياض
    شركة كشف تسربات بالرياض

    SvarSlett
  2. Kanon stilig! Kan jeg spørre hvilke farge du har brukt? Og hvilken farge har du i resten av rommet? ☺

    SvarSlett
  3. شركة صقور الدمام لخدمات نقل الاثاث والعفش بالدمام والمنطقة الشرقية اتصل الان 0503430129
    اهم خدمات شركه نقل اثاث بالدمام بالخبر بالجبيل بالقطيف بالاحساء
    هناك عدد من الشركات التى تقوم باعمال نقل الاثاث من بالدمام والمنطقة الشرقية” الى اى مكان اخر او العكس فاذا كنت تبحث عن افضل الشركات التى تقوم باعمال النقل فتاكد انك لم تجد افضل من شركتنا كما ان سر نجاح شركتنا هو الاعتماد على بعض العوامل والاسباب التى ساعدتت على الوصول الى ذلك فمن اهم ما تقوم بيه الشركه هو كالتالى تعتمد على افضل طاقم عمل مميز لديه القدره على القيام باعمال الفك على اعلى مستوى من الخبره حتى لا يظهر فى الاثاث اى عيب مره اخرى بعد ان يتم” اعمال التركيب “فاذا اراد ان تشعر بالتميز فعليك ان تستعن بينا على الفور تستخدم “شركه نقل اثاث بالدمام والمنطقة الشرقية “على افضل طاقم عمل مميز لديه القدره على القيام باعمال التغليف على اعلى مستوى وبالاعتماد على البلاستيك ذات الفقاقيع والاربطه والاشرطه الاصقه وافضل المواد المتواجده فى الاسواق والتى لا تؤدى الى ظهور اى عيب فى الاثاث مره اخرى لان تغليف الاجهزه الكهربائيه يختلف عن “تغليف الاثاث ويختلف عن تغليف الزجاج “
    شركة نقل عفش بالدمام
    وهكذا فلا تتردد فى الاستعانه بينا على الاطلاق
    تعتبر “شركه نقل اثاث بالدمام والمنطقة الشرقية ” من اهم الشركات التى تقوم باعمال النقل بالاعتماد على افضل السيارات المخصصه المعروفه باسم الكونتر لحمايه الاثاث من العوامل المناخيه المختلفه والاتربه فلا داعى للقلق او التردد من شان النقل على الاطلاق كما ان طاقم العمل المميز يتم ترتيب الاثاث بطريقه معينه لحمايته من الاهتزازات والمطبات حتى لا يظهر اى عيب فى الاثاث بعد ان يتم التركيب
    تقوم الشركه باعمال النقل برا او جوا او بحرا بعد ان يتم اختيار عملاءنا طريقه النقل يتم القيام باعمال النقل مع توفير الاجراءات الجمركيه المميزه لاعمال النقل فكل ما عليك هو الاتصال بينا فقط

    SvarSlett
  4. ياتي دائما مجال الخدمات في بعض الاحيان في الاولويات التي يحتاجها الفرد فمثلا في مجال التنظيف عندما يحتاج العميل الي تنظيف المنزل يبحث عن شركة تقدم له تلك الخدمه مع توافر شروط الجوده المطلوبه وهذا ما نوفره لعملائنا الكرام وايضا عندما يتعلق الامر بمكافحة الحشرات فنحن نوفر افضل الفنيين واحدث السيارات لعملية مكافحة الحشرات والقضاء عليها بالخرج كما وفرنا قسم خاص بنقل الاثاث بما يساعد عملائنا الكرام علي نقل الاثاث دون عناء
    شركة مكافحة حشرات بالرياض
    شركة مكافحة الفئران بالرياض
    شركة مكافحة الحمام بالرياض
    شركة تركيب غرف نوم بالرياض
    شركة تنظيف خزانات بالرياض
    شركة تنظيف مساجد بالرياض
    شركة رش دفان بالرياض
    وتلك بعض خدماتنا التي نوفرها في عدة مدن باسعار لا تقبل التنافس وباحدث المعدات










    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)