tirsdag 10. februar 2015

Emil rommet - slik ble det



Fra plan til virkelighet!

Hei dere som fortsatt titter innom, her er en liten oppdatering om hvordan det
har gått med det siste prosjektet som ble nevnt her i bloggen, i mai! i fjor!

Håper flere av dere følger med på instagram hvor aktiviteten er litt høyere fra 
min side. Det startet jo med cruise tur i slutten av mai hvor kameraet mitt 
ble stjålet i Barcelona. Kamera og mobil tatt, deretter knuste Emil ipaden 
senere på kvelden og jeg måtte klare meg uten mine tre favoritter på 
ferie i 10 dager. Det var utrolig tøfft for meg, mer enn hva jeg vil inrømme, 
jeg gråt, hadde abstinenser, savn, ble kvalm og fikk nesten angstanfall.

internett-avrusning

Utrolig flaut, men jeg måtte gjennom det i 30 varmegrader, parasolldrinker, 
solkrem og irriterende spanjoler (nei da de er skjønne folk de også) men etter å ha
blitt ranet rett foran nesen uten å merke snurten før en time senere følte jeg meg
ganske utrygg i omgivelsene.

Heldigvis hadde jeg familien som min støtte, altså Kristian som lo seg skakk
over min overdramatisering av tapet av ikke-levende-objekter.

Nå er det jo slik at både kamera og mobil er en stor del av livet mitt.
Jeg elsket det kameraet og jo man kan kjøpe et nytt et, som sikkert er bedre,
(jeg har pr. dags dato ikke kjøpt nytt kamera fordi jeg er kresen, nå blir det fullformat)
men det kameraet jeg mistet fikk jeg til jul av Kristian rett før jeg følte at 
livet mitt begynte, noen uker senere fikk vi Tika, så gikk det noen måneder og 
jeg ble gravid med Emil. Jeg tok bilder av alle skoleoppgavene mine, 
jeg dokumenterte alle små og store øyeblikk, det ble med på uglemmelige ferier, 
fødslene, oppussing, turer, og var fast inventar på et stativ her hjemme.
Jeg kjøpte objektiv, veske, kamerasjerf og filter.
Jeg kjente det kameraet ut og inn, jeg vedlikeholdt det og reparerte det.
Leverte det inn på en årlig rens, det hadde til og med litt maling på seg som
minnet meg på et prosjekt. Et hakk, og det var slitt med kjærlighet.
Bare tanken på at det nå (med favoritt objektivet) befinner seg i skitne hender
føles for meg vondt helt inn i hjerterota.

Som jeg savner det!

Får bare beklage elendig kvalitet på bildet, men alle bilder tatt siden er av Iphone,
kvaliteten kan ikke sammenlignes mot mitt kamera sist sett på dette bildet under



Hele den ferien er et kapittel for seg selv, kommer tilbake til det.

nå skulle vi jo snakke barnerom :)

____________________________________________________


Jeg følte at det var påtide å gjøre rommet til Emil litt tøffere nå som han 
begynner å bli litt eldre (3 år) nå 4 :)

Så jeg tenkte det var en enkel sak å bare maskere den eksisterende veggen...
hehehehehehe..... nei! I utgangskpunktet en helt grei plan, når man begynner
på femte rullen med maskeringstape til 100 kr stk og bare er halveis...tja
da angrer man. For hver sikk til å vli sakk trenger man 4 biter, 4 biter på hver side,
som skal legges kant i kant for et bra resultat. Når man ganger opp dette med
antall sikksakker vil jeg ikke engang tenke på hvor mye det ble. Det hadde 
vært rimeligere, mer tidsbesparende, og et bedre resultat ved å bare bestille
en ny tapet, jeg hadde jo allerede tegnet den opp i illustrator.




men når man først er halveis, skal man i mål! 



og det ble jo ganske så bra etterhvert :




og nå for et par uker siden fikk je endelig på plass noen prints i rammer
og et kjempefint sengesett som passet til fargene i rommet.



Nå blir det neste her å finne en slags hylle over lekebenken vi har laget til han,
jeg digger den benken. Det består av 3 romslige lekekasser under så har vi bare 
tatt en stor hobbyplate over så den fungerer både som pult, lekebord og
benk til Emil.

Gleder meg til å vise der


Katrine


11 kommentarer:

  1. Kanon stilig! Kan jeg spørre hvilke farge du har brukt? Og hvilken farge har du i resten av rommet? ☺

    SvarSlett
  2. ياتي دائما مجال الخدمات في بعض الاحيان في الاولويات التي يحتاجها الفرد فمثلا في مجال التنظيف عندما يحتاج العميل الي تنظيف المنزل يبحث عن شركة تقدم له تلك الخدمه مع توافر شروط الجوده المطلوبه وهذا ما نوفره لعملائنا الكرام وايضا عندما يتعلق الامر بمكافحة الحشرات فنحن نوفر افضل الفنيين واحدث السيارات لعملية مكافحة الحشرات والقضاء عليها بالخرج كما وفرنا قسم خاص بنقل الاثاث بما يساعد عملائنا الكرام علي نقل الاثاث دون عناء
    شركة مكافحة حشرات بالرياض
    شركة مكافحة الفئران بالرياض
    شركة مكافحة الحمام بالرياض
    شركة تركيب غرف نوم بالرياض
    شركة تنظيف خزانات بالرياض
    شركة تنظيف مساجد بالرياض
    شركة رش دفان بالرياض
    وتلك بعض خدماتنا التي نوفرها في عدة مدن باسعار لا تقبل التنافس وباحدث المعدات










    SvarSlett
  3. https://www.nileriyadh.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b2%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d8%b6/
    خدمات شركتنا ركن كلين للخدمات المنزلية
    1-شركة تنظيف موكيت بالرياض
    2-شركة تنظيف كنب بالرياض
    3-شركة تنظيف مجالس بالرياض
    4-شركة مكافحة الفئران بالرياض
    5-شركة مكافحة الصراصير بالرياض
    6-شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض

    SvarSlett
  4. Creative idea for kids room, i really love this design. thanks for sharing with us.

    SvarSlett
  5. شركة تنظيف بالمدينة المنورة Is one of the best companies currently located in Al Madinah Al Munawwarah, Saudi Arabia. Since the company started its activities more than twenty years ago, it has endeavored to develop all its services and made sure to provide the best service at the highest level of quality in cleaning and disinfection at the lowest prices possible. The company believes that the company's employment is a mirror that reflects the efficiency of the company that boasts of it. The worker must be confident and credible to provide the customer with everything he can provide. JAL cleaning and sterilization found in شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة .
    شركة نقل اثاث بالمدينة المنورة Providing customers with transportation services of furniture and furniture and storage of furniture using the latest methods and methods and modern techniques and trained workers and freight cars specially equipped to transport furniture and clothes to anywhere inside or outside Medina, customers often need a city to transfer furniture to move furniture from their offices or homes Or their companies to new places but are afraid of their loss of damage or loss, but our company guarantees its customers to complete the transfer process safely and safely without being exposed to any piece of fracture or loss as the company provides a service to lift and download furniture using a hydraulic winch The only available within شركة نقل عفش بالمدينة المنورة .
    شركة تنظيف بينبع The company's services include all kinds of services needed by customers such as house cleaning services, apartments, cleaning services for ground and upper water tanks, cleaning of palaces and cleaning services for hotels, residential complexes, mosques, parks, facilities and others. Types of Services The main governmental and private bodies cooperated with the cleaning company in Yanbu. Our company has provided them with the most complete image that has impressed them and increased their confidence in the skill and efficiency of our company and its employees. P safe and effective when providing various cleaning services such detergents, but inside there is no شركة تنظيف منازل بينبع .
    شركة نقل اثاث بينبع Is one of the largest furniture transport companies in the city of Yanbu, which is known for providing services at the highest level and the company always offers offers and discounts and wonderful offers on the cost of services and this is what surprises customers and make them always put them the only choice for them, we have a professional team of carpenters who oversee the distinguished operations Dismantling and installing furniture and repair and maintenance of any fractures, as the company has workers polishing furniture and wooden furniture with effective polishes to remove the dirt from the layers of paint and make the furniture bright shiny like new, after the completion of cleaning the workers of evil Of furniture with materials encapsulates the strength and durability to protect the furniture from the external shocks or natural factors such materials are available only from within شركة نقل عفش بينبع
    Visit our website

    SvarSlett
  6. بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    شركة القوة افضل شركة خدمات في المنطقة الشرقية
    افضل شركة تنظيف بالدمام تعتبر من أشهر الشركات الموجودة في الدمام والتي تمتلكها شركة القوة لخدمات التنظيف المتعددة، وهي تقدم خدمة ممتازة جدا وحازت على ثقة الكثير من العملاء بسبب الدقة والأمانة في تقديم خدمة التنظيف بمختلف أنواعها، وتقدم الشركة خدمات التنظيف لمختلف الهيئات والمؤسسات والفلل والبيوت، لذلك دعنا نتعرف على شركة تنظيف بالدمام والخدمات التي تقدمها من خلال هذا المقال.

    شركة تنظيف بيوت بالدمام
    شركة تنظيف فلل بالدمام
    شركة مكافحة حشرات بالدمام
    شركة رش مبيدات بالدمام
    شركة ابادة حشرات بالدمام
    https://al-koya.com
    شركة تنظيف سجاد بالدمام
    شركة تنظيف موكيت بالدمام

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)