lørdag 7. desember 2013

Et lite innlegg i natten

Her ligger jeg undrer meg på stillheten. 
Det er bare så stille i huset just nu. 
Snøen faller ute. 
Lille voffsen drar seg på den største sofa puta 
som ligger på gulvet på stua etter å ha tråkket 
rundt og rundt for å finne den perfekte plassen. 
Nede ligger alle tre guttene i stor senga sammen, 
syke alle tre selvfølgelig...  

Her sitter jeg å hører på stillheten og roen. 

...Lurer på om det er derfor jeg er så glad i å være 
våken etter at andre har lagt seg. Ta siste rydde runden, 
vente på at telysene skal slukke ett etter et. Kjenne lukten av slukkede lys.
Se på julelysene skinne i mørket og bare nyte. 
Det er nesten som en meditasjon før jeg går å legger meg,
snart opp igjen til en travel dag. 

Kunne jeg ikke bare få litt julestemning nå? Hva er det som mangler?

 Tar meg selv automatisk til å tenke på pynt. Nei det er nok pynt.

Husvask? 

Den gjorde vi idag, kom tilogmed svibler på badet sammen med klor lukten og skinnende overflater

Julebakst? Unnagjort 

Så kommer jeg på det! Pakker! Jeg har ikke kjøpt en eneste
gave til noen enda, ikke satt meg ned å tenke på hva jeg
skal kjøpe heller.. Det synes jeg er koseligst av alt, komme
på noe lurt å gi til de jeg bryr meg om. Hemmelighetsfulle dager.
Syns ikke det er så viktig hva ting koster, men at det skal være
lagt litt tanke bak. Så er jeg veldig glad i å pakke de fint inn,
det er da jeg får julestemning. 

Kanskje jeg skal gå meg en tur alene til byeni morgen uten kids. 

Bare jeg.

 En stille tur i winterwonderland før litt julegave planlegging. 





Tid til å tenke 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)