onsdag 26. september 2012

Oppussing inspirasjon






Da står soverommet vårt for tur, det er et rom som
ble prioritert sist når vi drev å pusset opp.. Jeg
er ikke helt fornøyd og har lyst til å forandre det
slik at det får litt mer sjel, litt mer varme og bli
litt tøffere. En grunn til at jeg er litt misfornøyd
er at vi har en vegg med tapet som er malt over,
en vegg med panel, +en vegg med en anen tapet...

=

-lappetepperom-


Nå er første pri å få mer helhetlig inntrykk med samme
struktur på alle veggene og det skal jeg gjøre ved
å kjøpe ei tønne med sparkel og sparkle!! jo det
hadde sikkert vært lettere å satt opp gips vegger,
men jeg sparkler jo for en grunn, og jeg kommer
neimen ikke til å pusse den den heller siden jeg
vil ha ugjevnhetene den gir for å oppnå et 
mye bedre resultat når jeg maler over med
Pure Original kalk maling. Da kommer det
til å få et fin rustikk/betong utrykk siden jeg
fikk et soleklart NEI fra Kristian til å faktisk
støpe betong vegger, blir dette det nest beste :)

jeg bestillte malingen fra eddas interiør i fargen
riversilt, jeg la også inn penger i primer og top coat
(siden kalkmaling ikke er vannfast på samme måte
som vanlig maling) + den gode natur malekosten
som er nødvendig for å oppnå best mulig resultat.
Man skal ikke bruke rull på slik maling, men
male med en spesiell teknikk for å gjenskape
betong struktur. Se blandt annet video her

Nå gleder jeg til malingen kommer og jeg kan
begynne, slenger med litt inspirasjonsbilder
som viser hvor vakkert det er når betong
brukes i interiøret:


















på peisen er det brukt samme farge som vi skal ha,
bilde er lånt fra trettien.com




10 kommentarer:

  1. Tenker det blir kjempestilig, herlig med god inspirasjon i mens man planlegger :)
    Jeg pusset opp soverommet i påska dette året, malte bl.a en vegg i kalkmaling så det ble denne betongeffekten. Kjempefornøyd! :)
    Ligger bilder av soverommet på bloggen ;)
    Ønsker deg en fin dag!!
    Ps. Husk å delta på mine give away`s jeg har gående nå ;)
    Klem Camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Var inne å snket på bloggen din, fant ikke innlegget fra soverommet, send meg gjerne link :) fin blogg du har <3

      klem katrine

      Slett
  2. Så masse fin inspirasjon! :D
    Her må også soverommet vårt til pers snart.. Problemet er vel at det stort sett kun er plass til senga der inne :/

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, ikke slik kjempestoert soverommet vårt heller, men har ialfall plass å gå rundt senga + garderobeskap og tvbenk :)!!

      men så på slike tips for små soverom på klikk.no og der var det mange som tok speilvegg på ene siden så rommet virker større enn det faktisk er :)

      Slett
  3. Så utrolig mange fine bilder, og så spennende prosjekt du har på gang :) Vi har to vegger i stuen som er malt i Valmuefrø fra Jotun ( mørk grå ), men er litt lei og har hatt lyst til å teste kalkmaling lenge. Følger spent med for å se resultatet :) Plutselig setter jeg igang selv :) Har litt soverom i tankene om dagen her også. Lagde egentlig hjemmelaget sengegavl og beiset den i drivved, men den ble bare så utrolig mørk. Det ble liksom ikke den fargen man ser på alle de fine bloggene overalt. Det spørs om den blir hvit etterhvert, ser for meg at det kan funke det også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. - nei men om man vanner ut kalkmalingen (den grå) og stryker lett over "drivved" med en savmp så får du faktisk resultatet du ønsker :) bare et tips og bare å følge med for jeg begynner idag :)

      Slett
  4. Vil bare sende deg denne nettsiden med betong tapet.
    Og et kjempe fint alternativ til maling! Tapeten er helt nydelig og du kan velge mellom forskjellige vegger.
    Lykke til :)

    http://www.tomhaga.com/wallpaperslist.php?id=2

    SvarSlett
    Svar
    1. vurderer faktisk å tappetsere ene veggen i betongtapet og male resten av veggene med kalkmalinge. Malingen kom idag så jeg skal først male de veggene som skal males og se an om det blir tapet evt malings på siste veggen også :)

      Slett
  5. Elsker bloggen din. :)

    Jeg lurte på om du har dysleksi iom at du deler opp ordene? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, nei det har jeg ikke, men ser vel at det er endel ordelingsfeil ute å går ja (foresten den vanligste skrivefeilen) skal prøve å skjerpe meg så det ikke blir slitsomt å lese det jeg skriver :P

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)