tirsdag 4. september 2012

Første barnehage dag


Var en nokså trøtt Emil så våknet idag, nærmere halv ti...
Jeg derimot hadde allerede vært våken to timer, tuslet litt
rundt i leiligheta og rydda, plukket med meg litt klær
og utstyr som skulle bringes til barnehagen. Rolig morgen,
ikke slik som fryktet i det hele tatt, er jo ikke hver dag man har 
tid til å dille slik, T-I-D for et bortkastet begrep:


"ikke noe man eier, men noe man har...?"


Det finnes aldri nok tid, bare ikke nok...
Hvor mange ganger har jeg ikke tenkt hvor jeg
gleder meg til Emil skal i barnehagen, og jeg i jobb.
Mange ganger har jeg tenkt dette, dagdrømt om at
da skal jeg få så mye mer tid, lurt meg selv trillrundt..
...og nå tenker jeg at jeg skulle brukt tiden
sammen med Emil hjemme bedre.

...ikke til å tro..

...men det er litt slik at når den etterlengtede dagen
hvor Emil skal sendes avgårde i barnehagen. Helt alene,
han mot verden. Og jeg kan ikke være der hele tiden
lengere, så tenker man mye rart, spesielt jeg..
...og jeg tok meg selv i å tenke:


"Emil er ikke noe jeg eier, men noe jeg har"













Jeg har kjøpt inn litt behagelige barnehageklær,
litt tykkere gensre og myke bukser. Ull er vi heldige å ha
for mye av siden det er så mange flittige med strikkepinner i
familien. Det eneste han mangler nå er noen gode høst
sko/ støveletter? helt ny på slike sko, så kom gjerne med tips :)




7 kommentarer:

  1. Hei!Fantastisk blogg du har!!Nå har jeg sittet her med te koppen og lest og lest=)
    Følger deg videre og gleder meg såå til neste innlegg=)
    Klem Karin

    SvarSlett
    Svar
    1. ååå tusen takk, alltid så gøy når noen gir meg tilbakemeldinger og legger seg til som følgere :)!!

      Slett
  2. Så fin barnehagegutt ♥
    Tiden flyr, her steller vi akkurat nå til konfirmasjon for eldstemann...
    Syns ikek det er lenge siden vi tok første barnehagedagbilder:))

    Ha en fin fin dag ♥

    SvarSlett
  3. Høstsko er en stor favoritt; Ecco goretex høstsko. Lette, luftige, puster, vanntett ++ perfekt i barnehagen nå når høsten er her, og det stort sett er fuktig ute ;)

    SvarSlett
  4. http://shopeu.ecco.com/no/no/babysko/nyheter

    SvarSlett
  5. Henger meg på Anonym her. Goretex-sko er gode, varme og behagelige sko for barna. Jeg jobber selv i barnehage, og jeg ser mange sko som er uegnet til barnehage bruk. Jeg vil påstå at Goretex er supert nå på høsten. Et par gode Cherrox-støvler anbefales også. I tillegg er det viktig å tenke på at det nå blir kaldere utover, og at det da er fint med god plass til tykkere sokker i skoene. Det er ingenting som er så kaldt som for trange sko! :) Lykke til med skokjøpet :)

    SvarSlett
  6. Så grom gutt da :) Høstsko er ikke enkelt...vi har prøvd oss ut i flere år men nå kjøpte jeg Viking Gore Tex med litt høyt skaft på og borrelås og både jeg og minstemann er strålende fornøyd:))
    Lykke til i jakten på sko:) Fine klær du hadde kjøpt! Godt med behagelige klær i barnehagen :)
    Ha en fin dag:)
    Klem Line

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)