fredag 6. juli 2012

Travelt å være 17 mnd

Emil, min Emil. Tenk å være så herlig som du, bare gjøre det du vil
når du vil. Barn lever virkelig i nuet, stopper opp å utforsker hver minste ting
vi voksne bare ser forbi. Jo jeg blir kanskje en smule lei over Emil sin fascinasjon
over gråstein.. Han skal plukke med seg alle han ser når vi lufter Tika, fyller
opp munn, hender og lommer, rart jeg ikke finner gråstein gjemt i øret..

 ...men jo selv om jeg er lei, så blir Emil aldri lei, om han fikk velge selv
hadde han fyllt opp hele rommet sitt med gråstein. Tenk det å kunne
stoppe opp å studere en og en gråstien bare fordi alle er unike..
For en fin egenskap, og heldige som får følge med på sønnen min
og la han lære meg hvor unik hver minste ting faktisk er...

...En anen ting Emil er glad i gjøre er å disse, da kan jeg stå å se
på han lenge, se hvor glad han blir, hvor herlig han syns det er å henge
 bakover med hodet så han får sett himmelen svimle. Lykken han har
akkurat der og da er noe helt spesielt, han lille der som har kommet
utifra meg har begynt å lære meg ting, å leve i nuet!
Emil øver seg på å sette halen på elefanten

Emil bytter farge på krittene




....idag ha vi kosa oss mye sammen, men må si han har
vært aktiv med å utforske verden igjen. Tavla på rommet hans
var en ny aha opplevelese for han tror jeg, fant at det gikk faktisk
an å tegne på den! Så nå har vi satt halen på Elefanten eller
som emil sier når han står der med krittet i hånda:

ka-ua siii? MOOOOOO, imens han slår krittet
på den stakkars kua (elefanten)

han har blitt veldig flink på dyr

heeeestj
Pinvin
Pus
PipPip
Såu

...men det er kua som er kulest,
tror jeg skal kjøpe bigblock bondegård på toys´r us i morgen :)

2 kommentarer:

  1. For et nydelig vakkert innlegg!! Herlighet så heldige man er som får æren av å ha et eller flere barn i livet!:)
    Ha en flott kveld og ei god helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)