søndag 4. september 2011


Liten?
Jeg?
Langtifra.
Jeg er akkurat stor nok.
Fyller meg selv helt
på langs og på tvers
fra øverst til nederst.
Er du større enn deg selv kanskje?
Inger Hagerup

Nå går det fort i svingene, det skal jeg love dere. Tror han finner på nye Emil sprell hver dag.  dag oppdaget han hundematen til Tika som står i en "dog food" boks fra kremmerhuset på kjøkkengulvet. Den er i metall, spennende den med magneter som kan plukkes av og på og håndtak på sidene som er lett å løfte seg opp med... med mindre hele boksen med bitte små hundmatkuler velter over han i forsøke på å løfte seg selv opp etter håndtakene.


Etterfulgt av et selvførnøyd prestasjon hyl fra Sprellius... Ja da møter blikket til Kristian og jeg hverandre i en stille "du" - "nei du, du går å koster opp" -  men så smiler vi litt til hverandre og da for vi synes egentlig at det er like morsomt som Sprellius. Det er jo det:)

Hver gang han klarer noe nytt er det morsomt typ tre til ti ganger før man begynner å revurdere plasseringen av ting, som glass, skarpe møbelkanter og varmeovner. Tror jeg har blitt mer "mamma" nå når jeg går inn i ett nytt rom og bare tenker fare - flytte - rydde bort - så kan vi alle sette oss ned og se på Emil spekulere ut noe nytt å teste ut når alle farene er tatt bort.

*glis*



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar, det setter jeg pris på :)